Összegyűjtöttem 10 tippet, ami hozzásegít az egészségesebb, tudatosabb élethez. Mivel közeleg az év vége, ideje számot vetnünk az elmúlt egy évben történtekkel, hogy átgondolhassuk, mik is a jövő évi célkitűzéseink. Akár csak egészségesebben szeretnél élni, akár több területen szeretnél nagyobb hatékonyságra szert tenni, vagy csak jobban szeretnél gazdálkodni az időddel, akkor érdemes végig venned ezeket a tippeket. Építsd be az életedbe azokat, amelyek hiányoznak, illetve amik szimpatikusak. Ha megteszed, egészen biztos jobban fogod magad érezni a hétköznapokban, több energiád lesz és a betegségeket is csak hírből fogod ismerni.

  1. Tipp: Alakíts ki egy reggeli rutint!

Régen abból állt a reggelem, hogy beállítottam korábbra az ébresztőmet, majd kb. 3x szundi gombra nyomva tovább kínoztam magam a felkelés gondolatával, míg végül még álmosabban keltem ki az ágyból, és mint egy zombi, gyors arcmosás, hajigazítás, és fogmosás után elindultam kapkodva dolgozni. Mindig elhatároztam, hogy délután mi mindent fogok csinálni, végül, amikor hazaértem a munkából, sokszor csak arra jutott erőm, hogy leüljek a tv vagy a számítógép elé sorozatot nézni egy kalóriadús vacsora társaságában és teljesen fáradtan mentem aludni. Ez csak fokozódott a kislányom születése után, mivel semmilyen rutint nem alakítottam ki, mindig egy mókuskerékben éreztem magam.

Meguntam, hogy csak ennyiből áll a napom és változtatni szerettem volna. Megfigyeltem mit csinálnak másképp azok, akiknek mindig mindenre jut idejük, mégsem lesznek enerváltak a nap végére. A titkuk a reggeli rutin. Így hát elkezdtem 5-kor kelni reggel, és kitapasztaltam, hogy mi a megfelelő reggeli időtöltés nekem, ami a nap további részére annyi energiával lát el, hogy este hazaérve még mindig produktív tudok lenni.

Az én rutinom a következőképen néz ki: 5-kor kelek (hogy ne tudjam kinyomni a telefonomat, olyan helyre teszem, hogy fel kelljen állnom ahhoz, hogy kikapcsoljam, érdemes kellemes ébresztő dallamot választani, hogy ne álljon meg bennünk az ütő 😊), amikor kinyomom a telefonomat a kis hang rögtön megszólal bennem, hogy „gyere feküdj vissza sokkal kényelmesebb és melegebb az ágy”….. itt jön az 5 másodperces szabály és a rutin hatalma. Egyszerűen ignorálom ezt a belső monológot és elindulok a fürdőszobába, hideg vízzel megmosom az arcom és fogat mosok. Ekkorra már el is felejtem az imént még oly csábító gondolataimat. Gyújtok egy illatgyertyát, illóolajat párologtatok, hangulatvilágítást kapcsolok és elkészítem a testébresztő reggeli italomat a citromos vizet. Miután ezt megittam meditálok kb. 15 percet valamelyik vezetett meditációs videó segítségével. Ez akkora löketet ad, hogy az elmondhatatlan. Ezután megfőzöm a reggeli kávémat (kihagyhatatlan), és kb. 30-45 percem van még olvasni. Imádok olvasni, és mivel ezt reggel teszem egész napra friss gondolatokkal gazdagodom. Mire végzek az olvasással fel szokott kelni a kislányom. Felöltözünk, elkészülünk és indulunk óvodába, munkába.

2. Tipp: Reggelizz!

A reggelit nem érdemes kihagyni, mivel energiát ad, ellátja az agyunkat a megfelelő tápanyagokkal, így jobban tudunk koncentrálni. Rengeteg szuper reggeli ötlet van.

Az én kedvenceim: avokádós pirítós tükörtojással, joghurt saját készítésű granolával, zabkása gyümölccsel vagy egy gyors smoothie. Hamarosan jövök szuperebbnél szuperebb receptekkel. 😊

3. Tipp: Egyél sok-sok zöldséget!

Nem viccelek. A zöldségeket nem érdemes kihagyni az étkezésekből. Egyszerűen szükségünk van rá. Érdemes smoothiekhoz is pl. spenótot tenni, ebédekhez vacsorákhoz köretnek sült zöldségeket fogyasztani. Hosszútávon a szervezetünk meghálálja. Ha nincs időd minden étkezésbe belecsempészni, akkor igyál 100%-os zöldségleveket az étkezések mellé.

4. Tipp: Mozogj minden nap legalább 20 percet!

Testmozgásra mindenkinek szüksége van. A sport, bármelyik formáját is választjuk, általában nehezen beilleszthető a rohanó életmódba, ezért sokan pont ezt ugorják át, ha időt akarnak spórolni. Általában, ha elkezdesz kifogásokat gyártani máris sikerül lebeszélni magad róla, de garantálom, hogy még soha senki nem mondta egy befejezett edzés után, hogy jobb lett volna kihagyni. Utána mindig elégedettség érzés tölt el bennünket, mivel legyőztük önmagunkat és egyszerűen jobban érezzük magunkat a bőrünkben. Mielőtt azt gondolnád, hogy mostantól minden nap az edzőteremben kell robotolnod, megnyugtatlak, hogy nem kell. Rengeteg mozgástípus van, amit szoros időbeosztásba is be lehet szorítani. Ha végkép nincs időd, járj kerékpárral dolgozni, vagy menj gyalog a közértbe. A reggeli rutinba is be lehet építeni egy 20 perces tornát vagy jógát. Futni bárhol bármikor lehet, csak futócipő kell. Ha van több időd, persze akkor jöhet az edzőterem, az úszás, csoportos órák, vagy bármi, ami érdekel. Ha nem szeretsz közösségbe menni rengeteg edzésvideót találsz youtubon is, pl. : https://www.youtube.com/user/LoveSweatFitness; https://www.youtube.com/user/popsugartvfit; https://www.fitvideo.hu/; https://www.youtube.com/user/cexercize

Nekem, ami bevált az a heti 2x jóga, 2x torna és 2x futás. Így marad pihenőnapom is. Nem érdemes túl edzeni magunkat, figyelni kell a testünk jelzéseire és tudni fogjuk mire van szükségünk.

Még egy nyomós ok, amiért érdemes sportolni: kutatások kimutatták, hogy a testmozgás javítja a memóriát, mivel noradrenalin termelődik a szervezetünkben, ami egy idegi átvivő anyag és hozzájárul az agyunk működéséhez.

5. Tipp: Cukor detox! Kerüld a cukrot!

Érdemes elhagyni az étrendünkből a finomított cukrokat és a cukros üdítőket, nemcsak az emésztésünk hálálja meg hanem a bőrünk is. Az első néhány napban jelentkezhetnek elvonási tünetek, mivel a cukor nagyon addiktív, de utána csak azt veszed észre, hogy több energiád van. Helyette használj természetes édesítőket pl.: méz, kókusz cukor, juharszirup.

6. Tipp: Használj pozitív megerősítések!

Igen szükségünk van pozitív megerősítésekre, ezek olyan vastag páncélt képeznek körülöttünk, hogy senki nem fogja tudni elrontani a kedvünket és nem fog tudni bántani, ha belülről megerősítjük magunkat és kiállunk magunkért. Bízz magadban, Te is különleges vagy! Az én életem legfontosabb mondata, amit kiírtam a tükörre is, hogy soha ne felejtsem el, Marisa  Peertől származik: „I’m enough!” avagy „Elég vagyok!”

Itt tudhatsz meg többet Marisa Peer-ről: https://www.youtube.com/user/MarisaPeer1

7. Tipp: Meditálj minden nap!

Nem győzöm hangsúlyozni a meditáció pozitív hatásait az életemre, régen 5 percet nem bírtam ki, most minden reggel alig várom azt a 15-20 percet, amit meditációval töltök. Nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb vagyok és érzem, hogy jobban veszem a napi nehézségeket is.

Kedvenceim: https://www.youtube.com/watch?v=EaRu14P9H84 és https://www.youtube.com/watch?v=e2_4xrVt4hs&list=PLb09q0R7gAwQ3ou1lUWZcJZEtgNeoJNJf valamint https://www.youtube.com/watch?v=PGfr2jqZmRc&list=PLp_V7p9bqibjwK6xRoDjBMLrxiqvltuEF

8. Tipp: Szánj időt magadra!

A mai társadalom azt akarja velünk elhitetni, hogy semmire sem lehet időnk, és hogyha foglalkozunk magunkkal, akkor önzőek vagyunk. Hidd el Te is megérdemled, hogy legyen egy hobbid, vagy csak minden nap 15-30 perced valami olyat tenni, amit csak magadért teszel. Ez feltölt és így képes leszel utána ismét teljes erőbedobással folytatni a napi teendőidet. Olvashatsz, túrázhatsz, nézhetsz sorozatot, hallgathatsz zenét, vehetsz egy forr fürdőt, elmehetsz egy barátoddal kávézni, beszélgetni. Kérdezd meg magad mire van szükséged!

9. Tipp: Igyál vizet!

Szomorúan tapasztalom, hogy sokaknak okoz gondot a napi 2-2,5 l tiszta víz ivása. Van, aki csak megfeledkezik róla, van, aki egyszerűen nem szereti a tiszta vizet. Pedig a szervezetünknek szüksége van rá. Minden sejtünk alkotóeleme, és metabolizmusának a része. Ha nem adsz a sejtjeidnek vizet, az olyan mintha nem ennél. Ha nincs üzemanyag akkor, hogy várhatod el a testedtől, hogy tökéletesen működjön. Ha dehidratáltak vagyunk csökken a koncentráló képességünk, megfájdulhat a fejünk. Kiszáradhat a bőrünk és a nyálkahártyánk ezáltal fogékonyabbak leszünk a vírusos és bakteriális megbetegedésekre.

Ha nagyon nem szereted a tiszta vizet tegyél bele epret bazsalikommal, vagy uborkát mentával, tehetsz bele citromlevet és gyömbért vagy igyál zöld teát, matcha teát, gyógynövényteákat. Biztosan találsz kedvedre valót. Amikor meg kialakul a szokás, akkor már úgyis kívánni fogod. 😊

10. Tipp: Szedj jó minőségű vitaminokat!

Sajnos a mai mezőgazdaság olyan intenzíven túlhasznosítja a földeket, hogy a konvencionálisan megtermelt zöldségek, gyümölcsök hüvelyesek és gabonák, már csak töredékét tartalmazzák a vitaminoknak és ásványi anyagoknak. Nem is beszélve arról, hogy hozzászoktattak minket az óriási áruházláncok ahhoz, hogy egész évben elérhetőek a szezonális gyümölcsök és zöldségek. Ezeket a zöldségeket és gyümölcsöket zölden szedik le, majd több ezer km-en keresztül megutaztatják és különböző vegyszerekkel tartósítják….de erről  majd még később részletesebben írok. Tehát a lényeg, hogy sajnos manapság már bármilyen változatosan is étkezünk érdemes egy jó minőségű multivitamin készítményt szedni ill. Omega 3-6 olajsavat.

Ha nektek is van bevált szokásotok, ami hozzájárul ahhoz, hogy egészségesebb, teljesebb életet élhessetek, osszátok meg velem. 😊